Veľký podiel na úspechu inscenácie mala práve hudba Richarda Müllera, Andreja Šebana a piesňové texty Kamila Peteraja.
„Baal bol pre mňa krokom ďalej preto, že som sa naučil pracovať s
automatickým bubeníkom Yamaha RX5, na ktorom sa okrem bicích slučiek
dali robiť aj basové linky a mohli ste si vyberať z rôznych samplov.
Práve na tomto prístroji som vytvoril základný zvuk projektu Baal a
zároveň zaranžoval základy všetkých skladieb. Časť piesní je moja
autorská práca, časť Richardova a niektoré vznikli ako naše spoločné
improvizácie pri klavíri v Divadle hudby, kde sa to celé nahrávalo.
Točili sme ešte do širokého analógového pásu a používali špičkový
mixpult Neve,“ uviedol pre médiá Andrej Šeban. Zároveň si zaspomínal:
„Divadlo hudby sídlilo kedysi v centre Bratislavy tam, kde dnes nájdeme
kaviareň. Názov Divadlo hudby označoval pôvodný zmysel tohto priestoru,
ako dieťa som sem chodieval na výchovné koncerty. Neskôr sa z toho
stalo nahrávacie štúdio Opusu a teraz je to krčma. Aký fascinujúci
vývoj!“
Hoci v divadelnom predstavení spievali samotní herci, pesničky naspieval
aj Richard Müller. Piesne tejto výnimočnej autorsko-interpretačnej
trojice boli tak silné, že začali žiť vlastným životom (najmä Díva sa na
nás Boh?) a dnes patria k tomu najlepšiemu, čo v slovenskej modernej
populárnej hudbe vzniklo.
Šeban zároveň dodáva kuriozitu: „Na premiére divadelnej hry Baal v
martinskom Divadle SNP sa cez prestávku časť urazeného publika zdvihla a
rozhorčene opustila sálu. Eštebáci určite zostali, aby mohli referovať.
My sme hru s našou hudbou považovali za istý akt rebélie proti
všeobecnému komunistickému malomeštiactvu, ktoré sa v tejto krajine
veselo udržuje dodnes.“
Album vychádza po 30 rokoch v obnovenej vinylovej verzii, ktorá je
doplnená novým vydaním CD verzie. Hrajú a spievajú Richard Müller (spev,
vokál, saxofón), Andrej Šeban (hudobné nástroje), Adriena Bartošová
(spev), Zuzana Farkašová (spev).